Polski  English
HomeKonkurs wokalnyUczestnicy

Uczestnicy

Baiba Urka

Sopranistka z Preiļi na Łotwie. Po ukończeniu  dyrygentury chóralnej w Liceum Muzycznym Rezeknes została absolwentką Łotewskiej Akademii Muzycznej jako dyrygent chóralny w 2012 roku. Dwa lata później uzyskała dyplom magistra śpiewu muzyki dawnej na Łotewskiej Akademii Muzycznej. W latach 2013- 2014 Baiba spędziła rok w Portugalii jako uczestniczka programu wymiany studenckiej Erasmus w Escola Superior de Música, Artes e Espectáculo do Instituto Politécnico do Porto. Studiowała śpiew u Ingy Šubovskiej i Magny Ferreiry. Od 2016 studiuje muzykę dawną na studiach magisterskich w Musikhochschule Trossingen (Niemcy) pod kierunkiem Gunduli Anders i Jana Van Elsakera. Specjalizuje się w muzyce barokowej, renesansowej i współczesnej. Pracowała jako dyrygent chóralny w kilku chórach, śpiewała w zespole muzyki współczesnej "Putni" oraz w wielu zespołach muzyki dawnej na Łotwie, w Niemczech, Portugalii i Hiszpanii zarówno  jako solistka, jak i chórzystka.

Bernadette Beckermann

Ekspresja, swoboda i dynamika młodej mezzosopranistki Bernadetty Beckermann, poparte wiedzą teoretyczną, połączoną z autentyczną interpretacją oczarowała publiczność w Niemczech. Jako wszechstronna solistka ze szczególnym entuzjazmem dla historycznej praktyki wykonawczej, została finalistką Międzynarodowego Konkursu Telemanna w roku 2017 wykonując nie tylko znane arcydzieła barokowe, takie jak  Pasje z repertuaru J.S. Bacha, ale i mniej znane perełki kompozytorów, takich jak Zelenka, Stolzel czy Biber. Współpracuje z zespołami Leipziger Barockorchester, Solamente Naturali, Dresdner Barockorchester czy Ensemble Wunderkammer.
Praca w małych zespołach zaowocowała współpracą z Collegium Vocale 1704 prowadzonym przez Vaclava Luksa; Vokalakademie Berlin, założonym przez Rene Jacobsa i kierowanym przez Franka Markowitscha; Tiburtina, zespołem specjalizującym się w zachodnim śpiewie gregoriańskim i średniowiecznej muzyce polifonicznej;  oraz Dresdner Kammerchor, pod batutą Hansa-Christopha Rademanna.  W ramach tychże projektów uczestniczyła w licznych produkcjach radiowych i telewizyjnych. Jako członek zespołu Auditiv Vokal Dresden poświęciła się także współczesnej muzyce wokalnej. Jednym z punktów kulminacyjnych jej aktywności był wywołujący międzynarodową sensację projekt koncertowy "Aghet" zrealizowany z Dresdner Sinfoniker. Bernadette Beckermann otrzymała dyplom Dresden Hochschule fur Musik i kontynuowała naukę w Lipsku, gdzie obecnie mieszka i pracuje jako niezależna wokalistka.

Edwin Kaye

Edwin Kaye to bas- baryton z Birmingham w Anglii, który po studiach w Royal Northern College of Music w Manchesterze pod kierunkiem Davida Lowy'ego ma nadzieję rozpocząć karierę w muzyce operowej i dawnej. Z oper zaśpiewał wiele partii w przedstawieniach RNCM (Royal Northern College of Music - Królewskiego Północnego Kolegium Muzycznego), przez dwa sezony występował w British Youth Opera a przez jeden sezon na festiwalu Buxton International Festival of Opera, uczestniczył też w warsztatach i występach plenerowych z North Opera. Brał udział w zajęciach z wykonawcami, takimi jak Rodderick Williams, Sir John Tomlinson, Paula Chateauneuf, Pavlo Beznosiuk i Craig Ogden. Muzykę dawną zgłębiał u Rogera Hamiltona i Harveya Daviesa. Jego szerokie spektrum wykonań muzyki barokowej, renesansowej i średniowiecznej obejmuje: śpiewy chóralne z chórami w całej Wielkiej Brytanii; wykonanie francuskich i angielskich pieśni przy akompaniamencie lutni z gitarzystami i lutnistami RNCM, występy solowe na dużych koncertach orkiestrowych, chóralnych i operowych, a także prowadzenie zespołu barokowego  "The Almira Consort". Pod okiem Rogera Hamiltona i Fabrice Fitch pracował także nad edycją kantat Christopha Graupnera w ramach projektu badawczego w RNCM. Jednocześnie Edwin zaprezentował  premierowe wykonanie cyklu pieśni Samuela Lewisa i Anny Appleby oraz dzieł operowych Marka Turnera i Johanny Marx.

Francesco Giusti

Studiował w klasie organów w Ferrara Conservatoire u Maestra Francesca Tasiniandina. W roku 2002 rozpoczął studia muzykologiczne na Uniwersytecie Bolońskim. W 2000 roku zaczął śpiewać jako kontratenor i występował na wielu koncertach we Włoszech, Portugalii, Szwajcarii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Danii, Szwecji, Norwegii, Słowenii i Japonii. Współpracuje z Ensemble Concerto prowadzonym przez Roberta Giniego i Il Canto di Orfeo prowadzonym przez Gianlucę Capuano. W 2007 roku uzyskał stopień licencjata w dziedzinie śpiewu w Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Następnie studiował śpiew historyczny w Felix Mendelssohn Bartholdy Hochschule fur Musik und Theater w Lipsku, w Niemczech, u Gunduli Anders. W 2016 roku otrzymał stopień magistra śpiewu muzyki dawnej w Conservatorium van Amsterdam. Był członkiem grupy wokalnej Ensemble DSC prowadzonej przez Michela Vannelli'ego. Właśnie z tym zespołem uczestniczył w wielu koncertach nagraniach we Włoszech i Francji; a z Ensemble Concerto wykonał kilka dzieł Monteverdiego, takich jak "Orfeusz" w Mantui, nagrał "Vesprodella Beata Vergine" i "Missa in Illo Tempore".
Jest także jednym z czterech solistów na mającej się ukazać płycie CD zawierającej motety "Opera Seconda" Giovanniego Paolo Colonny, nagranej przez Ensemble DSC.

Marcin Gadaliński

Dorastał w Poznaniu, zdobywając umiejętności wokalne jako sopranista - solista w Poznańskim Chórze Chłopięcym. Studiował na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Jadwigi Rappe i Artura Stefanowicza, gdzie uzyskał stopień magistra śpiewu. Brał udział w wielu warsztatach i kursach mistrzowskich pod kierunkiem Ireny Sylyi, Kai Wesselem i Marka Rzepki. Od jesieni 2017 r. M. Gadaliński będzie kontynuował studia w Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei. M. Gadaliński brał udział w kilku konkursach: jest finalistą i laureatem nagrody specjalnej na  Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Pustina 2016; finalistą XV Międzynarodowego Konkursu Operowego "Ottavio Ziino" w Rzymie w 2016 roku; półfinalistą  LXVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki 2016 im. Giovanniego Battisty Viotti'ego. W czasie studiów występował w Teatrze Collegium Nobilium Akademii Teatralnej w Warszawie,  w I Pelegrini al sepolcro Nostro Signore  J. A. Hasse - jako Albino i Ottone w L'incorinazione di Poppea Monteverdiego. W 2016 roku wystąpił w Apollo et Hyacinthus W. A. Mozarta jako Zefir na XXVI Festiwalu Mozartowskim we współpracy z Warszawską Operą Kameralną. Współpracuje z zespołem muzyki dawnej La Tempesta, Cappella Viridimontana i wielu innymi.

Rodrigo Sosa Dal Pozzo

Urodzony w Mérida - Wenezuela, od 2016 roku jest studentem Erika Årmana w Operahögskolan w Sztokholmie, w Szwecji. Uzyskał tytuł magistra śpiewu muzyki dawnej w Royal College of Music, pod kierunkiem Susanne Rydén. Rodrigo zadebiutował w oratorium w wieku 16 lat, śpiewając partię solową kontratenora w Carmina Burana Carla Orffa pod batutą Isabel Palacios, a w wieku 19 lat wystąpił w operze Dido & Aeneas (Dydona i Eneasz) H. Purcella, wykonując [partię] Czarownicy, z Orkiestrą Barokową Katalonii pod batutą Pabla Larraza. W wieku 20 lat został członkiem szwedzkiego Chóru Radiowego, prowadzonego przez Petera Dijkstrę i Capella Reïal de Catalunya pod batutą Jordiego Savallę. Był jednym z finalistów Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Holandii i finalistą Międzynarodowego Konkursu Opery Barokowej „Pietro Antonio Cestiego” w Innsbrucku, Austria, a także półfinalistą, zdobywcą „Solistpriset” (nagrody dla solisty) przyznawanej przez „ Musikaliska Akademien" w Szwecji.

Tung Lee

Tung Lee zgłębiała [emisję] głosu prywatnie pod okiem Lim Shieh Yih studiując na Akademii Sztuk Pięknych w Nanyang w Singapurze. Tytuł Master of  Voice (magistra głosu) otrzymała studiując pod kierunkiem KS Joanny Borowskiej-Isserat na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Stosowanej w Grazu, Austria; obecnie realizuje program Masters in Concert  Singing - Lied Interpretation (magisterium z dziedziny śpiewu koncertowego- interpretacja pieśni) pod kierunkiem Christine Whittlesey oraz studia oratoryjne u Roberta Heimanna. W 2014 roku jako stypendystka brała udział w letnim kursie AIMS (International Music School - Międzynarodowa Szkoła Muzyczna). Jej solowe wykonania obejmują "Vesperaesolennes de confessore" Mozarta z udziałem Chóru Koncertowego Uniwersytetu Bostońskiego oraz "Missa in honorem Sancti Dominici" Michaela Haydna z orkiestrą AIMS Festival Orchestra. Po raz pierwszy wystąpiła w austriackim radiu ORF Steiermark w 2015 roku wykonując „Drei Geistliche Lieder” Kamińskiego, śpiewała w przedstawieniach premierowych w „... de l'âme” i „Kassation in m” America Goha. Wykonała partię Sandmännchen  (Dziadka Piaskowego) w "Hänsel und Gretel" (Jaś i Małgosia) Humperdincka i  chłopca w "Die Zauberflöte" (Zaczarowanym flecie) Mozarta. Występy Tung z zespołem muzyki dawnej obejmują kantatę BWV 84 "Ich bin vergnügt" (Jam dość ci rad ze szczęścia swego...) J. S. Bacha oraz fragmenty z "Harmonischer Gottesdienst" Telemanna. Tung  jest członkiem założycielem konsorcjum The Art Song - grupy z siedzibą w Singapurze, której celem jest promocja piosenki artystycznej i jej wysublimowanego wykonania.

Aldona Bartnik

W 2016 roku ukończyła studia magisterskie na wydziale muzyki dawnej w Royal Conservatoire in The Hague, pod kierunkiem R. Dams, P. Kooij, M. Chance, J. Feldman oraz P. Bertin. Rok 2016 Aldona zakończyła trasą koncertową w Stanach Zjednoczonych i Holandii, występując w Lincoln Center New York oraz Boston Early Music Festival, podczas której pod batutą T. Koopmana wykonała partię solową w Wielkiej Mszy h-moll J.S. Bacha. Jeden z koncertów został zarejestrowany na płycie DVD i wyemitowany dwukrotnie przez holenderską telewizję publiczną – NPO cultura. W jej dorobku artystycznym znajduje się sześć solowych albumów dedykowanych polskiej muzyce dawnej.  W latach 2013, 2015 i 2017 trzy z nich, nagrane z Wrocław Baroque Ensemble pod kierunkiem A. Kosendiaka, otrzymały  nominacje do prestiżowej nagrody Fryderyk.  Aldona występowała m.in. w Lincoln Center New York, Wigmore Hall, Royal Albert Hall, Concertgebouw Amsterdam, Boston Early Music Festival, Utrecht Early Music Festival, MAFestival in Bruges, International Festival Wratislavia Cantans, International Young Artist’s Presentation oraz Festival de Saintes, współpracując z G. Antoninim, Ph.  Herreweghe, A. Parrott, F. Bonizzoni, Jos van Veldhoven, P. McCreesh, P. van Heyghen. W sezonie artystycznym 2017/2018 sopranistka  została stypendystką programu Artysta Rezydent, który przyznawany jest przez  Polski Instytut Muzyki i  Tańca.

Anna Budzyńska

Ukończyła studia wokalno–aktorskie na poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Antoniny Kowtunow (2010). Byłą solistką Chóru Akademickiego UAM pod dyrekcją Jacka Sykulskiego, z którym dała blisko 400 koncertów, podczas licznych tras koncertowych m. in. w Chinach, Japonii, na Tajwanie, w USA, Kanadzie, Niemczech, Holandii i Belgii, Ukrainie. W trakcie studiów wokalnych zadebiutowała na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu rolą Adeli w Zemście Nietoperza Johanna Straussa i od tego czasu jest solistką tego teatru.  Aktywnie koncertuje będąc wykonawcą na takich festiwalach jak m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Poznańska Wiosna Muzyczna, Europa Cantat w Szczecinie, Opera Know How w Poznaniu, Stabat Mater Dolorosa w Mosinie. Współpracuje na stałe z Poznańską Orkiestrą Barokową. Wraz z założonym przez siebie zespołem ensemble Toccante koncertuje w kraju i za granicą. Z wybitną pianistką Laurą Kluwak – Sobolewską wykonuje recitale pieśni. Doskonali swój warsztat techniczny i interpretacyjny biorąc aktywny udział w kursach mistrzowskich takich artystów jak Cecilia Bartoli, Silvana Bazzoni, Teresa Żylis – Gara, Elizabeth Vidal, Jadwiga Rappé, Helena Łazarska czy Eva Blahova.

Anna Jasińska

Urodzona w Lublinie. Ukończyła klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie oraz klasę śpiewu solowego w Zespole Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwentka Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie studiuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina (klasa śpiewu prof. Izabeli Kłosińskiej). W marcu 2017 roku brała udział w pierwszym w Polsce wykonaniu opery "Il Giasone" Francesco Cavallego. Od 2012 roku jest członkiem Chóru Filharmonii Narodowej - zdobywcy tegorocznej nagrody Grammy w kategorii Best Choral Performance.

Helena Bregar

Jest studentką dr hab. Małgorzaty Greli na Wydziale Wokalno-Aktorskim bydgoskiej Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego oraz konserwatorium paryskiego w klasie śpiewu barokowego prof. Isabelle Poulenard i prof. Elsy Maurus. Na co dzień pracuje ze Stéphanem Fuget, Lisandro Nesis, Antoinem Toruńczykiem. Brała także udział w kursach mistrzowskich Claire Lefilliâtre, Marka Rzepki, Olgi Pasiecznik, Jadwigi Rappé, Heleny Łazarskiej, Paula Agnew, Anne Constantin. Spośród wykonań dzieł scenicznych do jej dorobku należą: rola Hacynta oraz Melii z opery W. A. Mozarta Apollo i Hiacynt, AM Bydgoszcz (dyr. D Borowicz); Zuzanny z Wesela Figara W. A. Mozarta; Céphise i Vénus z l'Europe Galante A. Campry, CRR de Paris (dyr. S. Marq); postać Endymione z opery Cavalliego Calisto, CRR de Paris (dyr. S. Fuget). W tym roku wcieliła się w rolę Domiziana z opery Tito A. Cesti pod dyrekcją S. Fuget. W maju 2015 zdobyła 1-szą nagrodę oraz nagrodę specjalną za charyzmę wykonania na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Talsi na Łotwie.

Magdalena Pikuła

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie (studia licencjackie, klasa śpiewu solowego M. Swarowskiej- Walawskiej, A. Bieguna i Olgi Popowicz). Obecnie kontynuuje studia wokalne II stopnia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, na specjalności  muzyka dawna, w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Jadwigi Rappe. W sierpniu 2014 roku drogą eliminacji została wybrana na członka  Akademii Bachowskiej, gdzie śpiewała  pod batutą samego Andrew Parrota, podczas Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy. W tym roku ponownie została zaproszona do wzięcia udziału w tymże festiwalu. Od 2014 roku współpracuje z takimi zespołami, jak: Chór Polskiego Radia, Chór Narodowego Forum Muzyki, Polski Narodowy Chór Młodzieżowy, Zespół Wokalny Singet, Chór Filharmonii Krakowskiej. Koncertuje z nimi w najbardziej prestiżowych salach koncertowych w Polsce (NOSPR, Narodowe Forum Muzyki, Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego) i zagranicą (np. Gewandhaus- Leipzig, Zurych, Saarbrucken), mając zaszczyt śpiewać pod batutą Krzysztofa Pendereckiego, Rolfa Becka, Jacka Kasprzyka, Tadeusza Wojciechowskiego,  Szymona Wyrzykowskiego, Agnieszki Franków- Żelazny i innych.

Paulina Horajska

W 2017 roku ukończyła z wyróżnieniem studia licencjackie o specjalności wokalno-aktorskiej na Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. AM dr hab. Agaty Kobierskiej.
Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im Rudolfa Petraka w Żylinie na Słowacji (I nagroda), VIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego Impressio Art. w Sopocie (Nagroda Specjalna Impressio Art za najlepsze wykonanie pieśni Feliksa Nowowiejskiego), V Ogólnopolskiego Konkursu Kameralnego w Katowicach (wyróżnienie), Międzyuczelnianego Konkursu Kameralnego we Wrocławiu (III nagroda wraz z pianistką- Urszulą Barnaś),  finalistką II Międzynarodowego Konkursu Muzyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach oraz I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. J.Kiepury w Sosnowcu.  Jest wielokrotną zdobywczynią stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Katowicach dla najlepszych studentów. Jako solistka wielokrotnie koncertowała z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Śląskiej im H.M Góreckiego w Katowicach, Orkiestrą Akademii Mozartowskiej w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Orkiestrą Księcia Jerzego II Piasta, Orkiestrą PSM I i II st. im M. Karłowicza w Katowicach oraz orkiestrą ZSM w Sosnowcu.

Rafał Tomkiewicz

Student Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu dr hab. Artura Stefanowicza. Od najmłodszych lat kształcił się w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. Anny i Adama Munzbergerów, gdzie rozwijał swoją pasję gry na skrzypcach. Współpracował między innymi z Warszawską Operą Kameralną przy produkcji  Opery  „Siedem grzechów głównych”  K.Weilla jako solista, Operą Krakowską przy produkcji Opery „Mefistofeles” A. Boito, Filharmonią Krakowską przy produkcji Opery „Il mondo della luna” F.J. Haydna. Jednym z ostatnich osiągnieć jest główna rola w operze „Il Giasone” F. Cavalliego wystawiana na deskach Teatru Collegium Nobilium w Warszawie.